آلومینیوم

همه چیز درباره آلومینیوم

آلومینیوم

همه چیز درباره آلومینیوم

طراحی نیمکت به روش اکستروژن

شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۴۶ ب.ظ

توماس هدرویک طراح برجسته انگلیسی است که طرح های جدیدی را در فستیوال طراحی 2009 لندن ارائه داده است . این نیمکت ها اولین طراحی تماماً‌ فلز می باشد وهمچنین یکی از بزرگترین مقاطعی است که به روش اکستروژن  آلومینیوم ساخته شده اند.

exibition

هنگام تولید پروفیل آلومینیم ابتدای تولید  (سرشاخه ) به صورت غیر منتظره و پیش بینی نشده از قالب در می آید که این طراح از این ویژگی استفاده کرده آن را مبنای ساخت نیمکت های خود قرار داده است . در این نمایشگاه 7 نیمکت به عنوان محصولات اولیه نمایش داده شده اند.


دلیل استفاده از این نوع طراحی این است که تنها به سرمایه گذاری برای قالب اکستروژن و آلومینیوم نیاز دارد و بعد از صرف هزینه اولیه ، ساخت یک نیمکت بلند یک پارچه از چند نیمکت کوچکتر با قطعات متعدد پایین تر می باشد و  نیاز به قطعات متعدد برای سر هم بندی نیمکت ندارد .

برای تولید پروفیل از دستگاه پرس 10 هزار تنی (10MN) استفاده می شود که می تواند پروفیل با عرض 914/4 (36اینچ ) را تولید نماید . برای تولید 200 متر از این پروفیل ، 50 بیلت با وزن 830 کیلوگرم صرف می شود. برای این که سختی و مقاومت پروفیل ها تضمین شود تحت عملیات حرارتی T6511 قرار گرفته اند . تصویر دستگاه پرس اکستروژن و قالب اکستروژن به صورت زیر می باشد : 


 


 برای جلای آینه ای نیمکت ها هر کدام از آنها تحت نظر استودیو بیش از 300 ساعت پولیش شده اند ولی طرز شکل کلی نیمکت ها تحت هیچ عملیات فرم دهی و تاب گیری خاصی قرار نگرفته  وبه صورت مستقیم از دستگاه پرس خارج شده اند .

 پروفیل ها قبل از پولیش به صورت زیر بوده اند:

نیمکت اکسترود آلومینیوم

 

 اکسترود پروفیل


 بعد از پولیش جلای آینه ای و زیبای فلز آلومینیوم به صورت پایین در آمده است :


 

 


پولیش


شکل قالب به صورت زیر می باشد : 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۲
سهیل ایزدخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی