آلومینیوم

همه چیز درباره آلومینیوم

آلومینیوم

همه چیز درباره آلومینیوم

خواص آلیاژ 6061 و 6063 در اکسترود الومینیوم

دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۵۸ ب.ظ


بیلت آلومینیوم


برای اکسترود کردن و تولید پروفیل آلومینیوم ، نیاز به بیلت آلیاژ ریزی شده آلومینیوم می باشد .  بین آلیاژ های استاندارد ، سری آلومینیوم های گروه 6000 بیشترین کاربرد را به واسطه خصوصیات اقتصادی و تکنیکی دارند . این خصوصیات عبارتند از :

·        قابلیت اکسترود پروفیل های پیچیده و تو خالی

·        سهولت عملیات حرارتی

·        هدایت الکتریکی بالا

·        خواص مکانیکی مطلوب

·        کیفیت سطحی مناسب

·        مقاومت به خوردگی بالا

·        قابلیت جوش پذیری

که این خصوصیات برای کاربردهای مختلف متقاوت می باشد. کاربرد های آلیاژ 6000 شامل قاب های در و پنجره، قطعات تزئینی اتومبیل ، سازه های ساختمانی و تاسیساتی ، مبدل های حرارتی  و غیره می باشد.

برای کاربردهای سازه ای و نیمه سازه ای آلیاژ هایی مانند 6061 با خواص مکانیکی و چقرمگی بالا استفاده بالا تری دارد. این آلیاژ بعد از عملیات حرارتی و کوئنچ سختی نسبتا بالایی گرفته و در نواحی جوش داده شده نیز خواص مطلوبی دارند.

آلیاژ 6063 دارای نرخ اکسترود پذیری بالاتری هستند که امکان تولید اشکال خیلی پیچیده را ایجاد می کنند. اکسترود پذیری عامل بسیار مهمی است که با ماکزیمم سرعت اکستروژن تعیین می شود و بر هزینه ها و بازدهی فرایند اکستروژن تاثیر دارد.

قابلیت جوشکاری خوب ، مقاومت به خوردگی و  جلوه آنودایز بسیار خوب و قابلیت ماشین کاری متوسط از خصوصیات این آلیاژ است .

به صورت مفتول ، میله ، لوله ، نرده ، مقاطع اکسترودی و پروفیل در ساخت در و پنجره ، قطعات ساختمانی ، لوازم آشپزخانه ، لوله های آبیاری ، ورق های آجدار برای پوشش سقف ها ، قطعات معماری اکسترود شده و سقف های کاذب ، کف کامیون و تریلر استفاده می شود.

برای دریافت آنالیز و خواص این آلیاژ پر مصرف اینجا کلیک کنید. 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی